معدن نمک

10 ماه قبل در تهران ، تهران
کد آگهی : 355
    شهرتهران
    استانتهران

 

چرا بازدید از معدن نمک گرمسار را پیشنهاد می ‌کنیم

گرمسار از مهم‌ترین شهرهای ایران و سمنان است، زیرا این منطقه محل تشکیل معادن نمک و گچ بوده و معادن نمک بسیاری را در خود جای داده است. معدن نمک گرمسار دارای ظاهری زیبا، تونل و غار نمک، املاح و مواد معدنی و آب‌وهوای خاص بوده که در طول سال خنک و مطبوع است و همین امر سبب جذب گردشگران بسیاری از سراسر کشور شده است.

ویژگی‌ های طبیعی و گردشگری معدن نمک گرمسار

معدن نمک گرمسار دارای ویژگی‌های بسیاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به ظاهر متفاوت آن اشاره کرد. این معدن نمک از بیرون شبیه به کوه است و از داخل دارای راه‌روهای پیچ در پیچ و سرستون‌های بلند است. این معدن دارای غارهای نمکی با ستون‌های ۱۲ متری و دیواره‌های طوسی رنگ است که هرچه بیشتر به داخل معدن بروید رنگ ستون‌ها روشن‌تر می‌شود. این روشن شدن رنگ ستون‌ها نشان دهنده فرا رسیدن زمان حفر آن است. این معدن نمک دارای صخره‌های رنگارنگ بوده و هم‌چنین وجود املاح معدنی در این معدن و به وجود آمدن گنبدهای نمکی با رنگ‌های متفاوت باعث شده تا معدن نمک گرمسار به عنوان زیباترین معدن نمک و تونل نمک دنیا شناخته شود. قندیل‌های نمکی که مانند نیزه از سقف آویزان هستند و هرکدام دارای ظاهر و رنگ متفاوت است در نوع خود زیبا و جالب است. استان سمنان دارای آب‌وهوایی نیمه مرطوب و گرم است اما معدن نمک در طول سال دارای هوایی خنک به همراه وزش باد ملایم است. اگر در تابستان به این غار نمکی زیبا سری بزنید بادی ملایم را مشاهده خواهید کرد.

جاهای دیدنی نزدیک به معدن نمک گرمسار

وجود معدن نمک در روستای پاده گرمسار باعث به شهرت رسیدن این روستا در میان سایر شهرهای استان سمنان شده و در مسیر رسیدن به معدن می‌توانید سری به این روستا بزنید. هم‌چنین وجود حوضچه در این معدن در نوع خود جالب است، اما شنا کردن در آن به دلیل وجود نمک فراوانی که دارد ممنوع است، زیرا با شنا کردن یا شستن دست و صورت در آن به دلیل املاح و نمک فراوانی که دارد باعث خارش، سوزش و قرمزی پوست می‌شود و بهتر است در مسیر گشتن در تونل نمکی این حوضچه زیبا تنها به تماشای آن بسنده کنید.

 

1470 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

آگهی های دیگر از این کاربر